Informácie sa na nás hrnú zo všetkých strán. Televízia, tlač, rádio a internet sa stali neodmysliteľnou súčasťou našich životov a tvoria významnú formu trávenia nášho voľného času. Väčšina informácií z médií pre nás nemá žiadnu hodnotu
a tak na informačný pretlak reagujeme prirodzene - osvojíme si návyk automatického, bezmyšlienkovitého správania v kontakte s médiami. Ako sa však v tomto svete zorientovať? Nahliadnuť do sveta kinematografie cez okuliare
fundovaného odborníka, filmového kritika Petra Konečného, ktorý v 90 minútovej prednáške spojenej s premietaním rozoberie filmové diela rôzneho rozsahu (reklama, videoklipy, film). Dozvieme sa o pravidlách ich tvorby, konceptoch a klišé, ale aj o tom ako zmenili svet. Ide o úplme nový typ vzdelávacieho procesu spojený s nesmierne bohatým audiovizuálnym obsahom. Jeho lepšie pochopenie nám otvára úplne nový spôsob jeho vnímania a selekcie. Je prirodzené byť kultúrne náročný a kritický, lebo mediálne informácie sa na nás hrnú zo všetkých strán.
Ako to všetko začalo? Ktoré filmové diela znamenali pre svet viac, ako si ich autori v dobe vzniku možno mysleli. Čo je naozaj dôležité poznať, aby ste mali tie najdôležitejšie informácie o dejinách kinematografie? Kto nakrútil prvý horor, sci-fi, akčný film či epický film?
Reklamy, ktoré považuje za výnimočné v symbióze kreatívy a prevedenia. Príde aj na slávnych filmových režisérov a ich prácu v reklamnom biznise, či návrat v čase, kedy existovali reklamy aj na také produkty, ako sú obaly od vajíčok. Pozrieme si najoceňovanejšie kreatívy, komparatívne provokácie, najlepšie virálne videá, japonské bizarnosti a samozrejme najvtipnejšie reklamné kampane.
Poznáte tie zimomriavky z úžasnej symbiózy hudby a obrazu? Keď médium vytvára dokonalý pocit naplnenia. Čo je špecifické pre príbehový videoklip?
Ing. Ema Domonji
0948 434 454
info@harvart.sk
Škola zážitkov Harvart
Malý Čepčín 160
038 45 Malý Čepčín